Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

Royal Dutch Shell’s No1 Enemy

The article says that the content of an email sent to President Pution in Moscow was explosive and that the leaked information, which cost Shell its majority stake in the Sakhalin 2 project, came from me, John Donovan.

By John Donovan

On Saturday 17 March 2012 the largest broadsheet German daily national newspaper, Sueddeutsche Zeitung, published a whole page article by the journalist Christoph Giesen about this website royaldutchshellplc.com, which it says has cost Shell billions of dollars.

The headline is “Konzernfeind No.1” freely translated as: “The Company’s (Shells) Enemy No.1”

Mr Giesen made several trips to meet me in the UK during the course of preparing his article and had sight of numerous documents, including Shell internal communications and my related email correspondence with President Putin and the so-called Kremlin attack dog, Oleg Mitvol.

The article says that the content of an email sent to President Pution in Moscow was explosive and that the leaked information, which cost Shell its majority stake in the Sakhalin 2 project, came from me, John Donovan. Shell internal correspondence involving project leaders, warned of a potential environmental catastrophe due to lax safety standards.

The gripe website article quotes from a number of Shell internal emails, including one in which the sender refers to the site costing Shell billions of dollars in lost revenues and asks: “Is there a plan to shut the site down?

Christoph Geisen reached the conclusion that our campaign is conducted with integrity (and explains why).

Royal Dutch Shell senior management refused to be interviewed for the article or to make any comment.

We will be publishing the article ASAP.

Comments are closed.

%d bloggers like this: