Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

Sex scandal allegations against a Shell Fat Cat

By John Donovan

On 16 June 2011, I published an article that made reference to my email correspondence with Michiel Brandjes of Shell concerning sex scandal allegations against a senior Shell Executive made by a Shell insider. The accusations included alleged “serial infidelity involving Shell staff.” Mr Brandjes is Company Secretary & General Counsel Corporate of Royal Dutch Shell Plc.

Donovan email correspondence with Shell ending 16 June 2011

I first approached the Shell Fat Cat in question to give him an opportunity to deny the allegations. Some weeks later, under the threat of an ultimatum I sent to him by email, he supplied Mr Brandjes with copies of my original emails containing the allegations.

He informed Mr Brandjes that he “categorically denies the allegations.”

The final paragraph of a related email I received from Mr Brandjes stated:

Please note that the Company reserves its rights with respect to anything you publish that is prejudicial or untrue or harmful. Although the Company does not speak on behalf of Mr.                   , the safe assumption is that the same applies for Mr.               .

Last night I received information on this subject from a new source.

As a result, I discovered that the basic allegation had already been published on the Internet in the form of comments posted on a “Cheaters of the Day” website and on a YouTube page featuring a speech by the Shell Fat Cat in question. These postings were made several months ago and the initials used by the person posting the allegation tie up with the name given to me of an alleged victim, a Shell employee.

If the person who first brought these allegations to my attention on 18 May 2011 was aware of the existing posted allegations, which on one site included the Shell executives name, photograph, age and location, they would have pointed them out to me.

It seems odd, given the threats I have received from Shell, that legal action has not apparently been taken to have the very serious allegation removed from the relevant websites, including YouTube, one of the most high profile, most visited websites on the planet.

What it all boils down to is that the basis allegation of sexual misconduct with Shell office staff against the Shell Director in question, is already in the public domain and has been for at least eight months.

This website and sisters,,,, and, are owned by John Donovan. There is also a Wikipedia segment.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comment Rules

  • Please show respect to the opinions of others no matter how seemingly far-fetched.
  • Abusive, foul language, and/or divisive comments may be deleted without notice.
  • Each blog member is allowed limited comments, as displayed above the comment box.
  • Comments must be limited to the number of words displayed above the comment box.
  • Please limit one comment after any comment posted per post.