Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

Radio reporter claims he lost his job over coverage of Corrib Gas controversy

Screen Shot 2013-10-15 at 15.39.36Five people from Rossport in north Mayo were jailed for contempt of court for refusing to allow Shell access to the their private land. “Several times Paul Claffey came to me saying politicians and development companies were complaining of our negative coverage of Shell,”…

Screen Shot 2013-06-26 at 14.03.08

Sat, Nov 9, 2013

A reporter has claimed he was made redundant from a radio station because the station’s management took issue with his coverage of the Corrib gas controversy in north Mayo.

Liamy MacNally has taken a case for unfair dismissal against Midwest Radio, trading as County Mayo Radio Limited.

Yesterday, Mr MacNally told an Employment Appeals Tribunal in Castlebar that he had been made redundant in 2010.

He said he had worked with Midwest Radio for more than 10 years as a senior news reporter.

He claimed a change in attitude towards him from managing director Paul Claffey and station management was noticeable since his coverage of the “Rossport Five” story in 2005. Five people from Rossport in north Mayo were jailed for contempt of court for refusing to allow Shell access to the their private land.

“Several times Paul Claffey came to me saying politicians and development companies were complaining of our negative coverage of Shell,” Mr MacNally told the tribunal.

He said he had always given Shell a right of reply but claimed Shell had been unreasonable in its requests, seeking 24 hours’ notice for a response. He also said Midwest Radio covered the positive side of the Corrib gas story too.

He told the tribunal that Mr Claffey had “bawled me out of it” in front of work colleagues when Mr MacNally asked about takeover plans by a Scottish radio group.

Redundancies

“He accused me of using my interviewing skills which I would use on politicians on him. I said I was just asking a straightforward question. He did apologise afterwards,” Mr MacNally said.

He added that all news staff were prepared to take a cut in hours and days to stop any redundancies but this was “rejected completely” by Mr Claffey. Mr MacNally said there was no selection process revealed as to why he was made redundant.

Chairwoman of the tribunal Dr Ann-Marie Courell adjourned the case for consideration of a final verdict.

SOURCE

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

Comments are closed.

%d bloggers like this: