Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

BBC Monitoring Service – United Kingdom: Summary of Russian press for Thursday 28 December 2006

Published: Dec 28, 2006

From Vedomosti

1. Vera Surzhenko and Aleksandr Bekker article reports new details of the Sakhalin-2 deal. The authors say that the Russian authorities have agreed with foreign investors that Shell, Mitsubishi and Mitsui will invest in the project additional 3.6bn dollars which will not be compensated by the production sharing agreement, p A1.

2. Fedor Lukyanov article headlined “Two Russias” sums up the results of Russian foreign policy in 2006. The author believes that Russia’s image abroad differs much from its own vision of its role in international politics. “Russia is an aggressive, confident and cynical state, indifferent to what others think about it. It is using its rich natural resources to make democratic countries turn a blind eye to its defiant behaviour,” the author says, p A4.

From Kommersant

3. Nataliya Grib et al. report on the escalation of the Russian-Belarusian gas row after Gazprom head Aleksey Miller said that the company might stop gas supplies to Belarus as of 1 January 2007 unless a deal is signed. In reply, the Belarusian authorities threatened that Gazprom would lose a contract to transit Russian gas through Belarus to Europe, pp 1, 2.

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

0 Comments on “BBC Monitoring Service – United Kingdom: Summary of Russian press for Thursday 28 December 2006”

Leave a Comment

%d bloggers like this: