Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

Royal Dutch Shell Reserves Scandal Unfolds in News Headlines

Daily Telegraph: Shell drops ‘bombshell’ on reserves: 9 January 2004

The Times: How Shell blew a hole in a 100-year reputation: 10 January 2004

The West Australian: Investors howl for Shell’s blood: 12 January 2004

London Evening Standard: Shell bosses lied to the City: 19 April 2004

Houston Chronicle:‘Sick and tired about lying’ at Shell: 19 April 2004

Bloomberg: Shell Loses AAA Credit Rating: 19 April 2004

BBC News: Shell bosses ‘fooled the market’: 19 April 2004

The Guardian: Trail of emails reveals depths of deceit at the heart of Shell: 20 April 2004

The Guardian: Shell admits it misled investors: 20 April 2004

The Independent: Lies, cover-ups, fat cats and an oil giant in crisis:20 April 2004

The Scotsman: How Shell blew a hole in a 100-year reputation: 20 April 2004

The Scotsman: Shell implodes as e-mails provide damning evidence:20 April 2004

The Times: Deceitful Shell ‘needs ten years’ to rebuild exploration business: 20 April 2004

Financial Times: Observer Column: Shell-shocked: Corporate slogans consigned to the dustbin of history no. 94: “You can be sure of Shell.”: 20 April 2004

Minneapolis Star Tribune:Dutch/Shell Group exec was ‘sick and tired’ of lying: 20 April 2004

Daily Telegraph: Memos expose Shell’s years of lying: 20 April 2004

The Scotsman: Shell’s reputation left in tatters: 21 April 2004

TheStarOnline: Shell report exposes lies, CFO sacked: 21 April 2004

Daily Telegraph: Shell suffers second cut to credit rating: 21 April 2004

Daily Telegraph: Sacked Shell boss ‘escorted from HQ’: 22 April 2004

The Times:A very British kind of scandal: why Shell is no Enron: 23 April 2004

Daily Telegraph: Shell’s lies over reserves spark FSA investigation:24 April 2004

The Mail On Sunday: Shell’s top bosses named in £8 billion lawsuit after being spared the sack: 25 April 2004

Daily Mail: Shell attacked from all sides: 26 April 2004

Daily Telegraph: Shell gives Watts a £1m golden farewell 23 May 2004

Daily Telegraph: Shell slices still more off proven reserves: 25 May 2004

Daily Telegraph: Watts’ pension pot tops £10m: 28 May 2004

London Evening Standard: Shell ‘has lied for 10 years’: 26 June 2004

Shell Closes Book on 2004 Reserves Scandal as Claims Deadline Passes: 5 November 2010

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net, shell2004.com, shellshareholders.org, don-marketing.com and cybergriping.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article: royaldutchshellplc.com

0 Comments on “Royal Dutch Shell Reserves Scandal Unfolds in News Headlines”

Leave a Comment

%d bloggers like this: