Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

Posts Tagged ‘The Moscow Times’

Putin Tells Shtokman Partners to Decide Faster

27 May 2012: Reuters President Vladimir Putin urged partners in the Gazprom-led Shtokman gas project to speed up a final investment decision.

“So far, there has been no final decision on Shtokman, but we have to move actively,” he said Friday.

Putin also said that a decision could be made during an international economic forum in St. Petersburg in June.

Earlier Friday, sources said Royal Dutch Shell might join the project and Norway’s Statoil may leave it. Statoil owns 24 percent of Shtokman, France’s Total owns 25 percent, and Gazprom has a controlling stake of 51 percent.

“I take [the meeting with Putin] as a signal of the importance of the energy sector for Russia and the world,” said Statoil chief executive Helge Lund. “Shtokman is a pioneering project, the first of its kind in a very harsh environment. It’s a big opportunity, but there’s also many challenges which we have to solve on the way.” read more

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

Shell’s ‘Crime Syndicate’ Russian Partner

The Moscow Times: It gained some LNG production after it muscled in on Royal Dutch Shell's Sakhalin project...

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

6 Oil Wells On Sakhalin Go Offline

14 October 2011
Vedomosti

Dysfunctional oil wells at Sakhalin-2 are threatening to decrease production at the field in Russia’s Far East and could be indicative of more serious problems.

The problems on Sakhalin-2 in the Piltun-Astokhskoye oil field were documented in a government report to the State Duma on the implementation of the production sharing agreement, a copy of which was obtained by Vedomosti.

According to the report, the wells are not functioning “due to the need to remove a significant amount of sand after a water breakthrough.” This mishap prompted a shutdown of six of the 13 oil wells on the Astokhskoye section, where the Molikpaq Platform extracts oil. read more

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

Sakhalin Energy’s Pipeline

The Moscow Times

Friday, November 07, 2008 Updated at 07 November 2008 0:11 Moscow Time.

Gazprom’s Sakhalin Energy venture began filling an oil pipeline from Sakhalin-2 that may allow it to start year-round crude production this year. 

Sakhalin Energy expects the first tanker loading at the port of Prigorodnoye by the end of 2008, said Marina Makarova, the firm’s pipeline development manager. 

(Bloomberg)

SOURCE ARTICLE

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

What the news media says about the website that’s cost Shell billions…

On 25 January 2008, Carl Mortished, World Business Editor of The Times newspaper wrote an article headlined: “Shell chief fears oil shortage in seven years” in which he described the site as “an independent website that monitors the company.”

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

What the news media says about the website which has cost Shell billions…

In July 2007, the One World Trust, an independent research organisation associated with the UK Houses of Parliament and the United Nations, said in an "Accountability in Action" newsletter: "As The Royal Dutch Shell plc website shows, a gripe site can have a profound impact on global organisations". The newsletter went on to say: "The site has not only cost Shell billions of dollars in Russia... "even Shell insiders unhappy with the company use it".

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.