Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

International Herald Tribune: Russian regulator denies report it refused to revoke Shell permit

Full headline: Russian regulator denies report saying it refused to revoke Shell permit at Far East project
 
The Associated Press
Published: September 22, 2006
 
MOSCOW A Russian state regulator quickly refuted a report Friday claiming that it had refused to revoke a key environmental permit at a giant liquefied natural project controlled by Royal Dutch Shell PLC.

 
A spokesman for the state technological safety agency, Rostekhnadzor, told The Associated Press that the information carried by the Prime-Tass agency was incorrect and based on a news release that had since been annulled.
 
Russia’s Natural Resources Ministry said Monday it would pull the permit at Shell’s Sakhalin-2 project and would seek approval for the move from Rostekhnadzor. On Friday, Prime-Tass had reported that Rostekhnadzor had referred the decision back to the ministry, arguing that it was its responsibility.
 
The ministry’s move rattled investors in Russia’s energy sector: Analysts have interpreted it as a bid to seek a stronger position for Russian companies in the project.
 

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

0 Comments on “International Herald Tribune: Russian regulator denies report it refused to revoke Shell permit”

Leave a Comment

%d bloggers like this: