Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

The Telegraph: Shell left red-faced after U-turn on Regal deal

By Russell Hotten
24/11/2007 00:01AM GMT

Royal Dutch Shell faced embarrassment last night after withdrawing from a preliminary deal signed on Wednesday to take a majority stake in assets run by oil explorer Regal Petroleum.

It follows a surprise decision by Regal to replace its chief executive and chairman just 24 hours after agreeing with Shell to sell a 51pc stake in gas fields in the Ukraine.

News that Shell was working with Aim-listed Regal was seen by analysts as potentially risky.

Shell said: “Our memorandum of understanding with Regal was agreed with the previous management team. The management change at Regal was not expected by Shell.”

Regal, founded by ousted chief executive Frank Timis who still owns 20pc, has appointed David Greer sole chief executive and chairman.

Mr Greer is a former Shell executive who left after a ridiculed motivational email was leaked to the media.

http://www.telegraph.co.uk/money/main.jhtml?xml=/money/2007/11/24/cnregal124.xml

royaldutchshellplc.com and its sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

0 Comments on “The Telegraph: Shell left red-faced after U-turn on Regal deal”

Leave a Comment

%d bloggers like this: