Royal Dutch Shell Plc  .com Rotating Header Image

Shell’s climate poll on Twitter backfires spectacularly

Shell’s climate poll on Twitter backfires spectacularly

Oil giant accused of gaslighting after asking users: ‘What are you willing to change?’

Damian Carrington Environment editor: @dpcarrington: Tue 3 Nov 2020 13.09 GMT

A climate poll on Twitter posted by Shell has backfired spectacularly, with the oil company accused of gaslighting the public.

The survey, posted on Tuesday morning, asked: “What are you willing to change to help reduce emissions?”

Though it received a modest 199 votes the tweet still went viral – but not for the reasons the company would have hoped. The US congresswoman Alexandria Ocasio-Cortez was one high-profile respondent, posting a tweet that was liked 350,000 times.

Greta Thunberg accused the company of “endless greenwash”, while the climate scientist Prof Katharine Hayhoe pointed out Shell’s huge contribution to the atmospheric carbon dioxide that is heating the planet. Shell then hid her reply, she said.
royaldutchshellplc.com and its also non-profit sister websites royaldutchshellgroup.com, shellenergy.website, shellnazihistory.com, royaldutchshell.website, johndonovan.website, shellnews.net and shell2004.com are all owned by John Donovan. There is also a Wikipedia article.

0 Comments on “Shell’s climate poll on Twitter backfires spectacularly”

Leave a Comment

%d bloggers like this: